• اعزام دانشجو به خارج براي فرصت مطالعاتي در زمينه تحقق اهداف پيش‌بيني‌شده در برنامه قطب
نام دانشجوعنوان طرحتاریخ انجام فعالیتدانشگاه خارجی
محمد کریم‌نژادPricing Catastrophe Bonds with Default Risk using RBF Method2019
یک ماه
Department of Mathematics of the Universities of Padova
نصرالله محمودپورA Radial BasisFunction-based Partition of Unity (PU) Method For Solving Fixed-Rate Mortgages Model
2019
11 روز
Department of Mathematics of the Universities of Padova and Torino and the Department of Computer Science of the University of Verona
راحله جلیلیApplying Radial Basis Function for pricing of Fixed-Rate Mortgages under Heston’s Stochastic Volatility model2019
11 روز
Department of Mathematics of the Universities of Padova and Torino and the Department of Computer Science of the University of Verona
محمد عزیزیInverse Problems to Estimate Market Price of Risk in Catastro- phe Bon2017/12
8 روز
ISEG, Universidade de Lisboa
  • شرکت در مجامع علمي بين‌المللي مرتبط

د- آزمايشگاه و امکانات سخت‌افزاري و نرم‌افزاري تجهيز يا تکميل شده در دروه گزارش

ه- کمک به حل مشکل خاص در کشور شامل:

انعقاد قرارداد تفاهم با فرابورس ایران برای حل مسایل فرابورس با استفاده از متخصصین دانشگاهی مرتبط با قطب

استفاده از ظرفیت قطب ریاضیات مالی غنای بازار سرمایه می‌شود

با پیگیری قطب علمی ریاضیات مالی تفاهم نامه همکاری بین این قطب و فرابورس به محورهای زیر در تاریخ 1399/3/18 امضا شد:

بهره‌گیری از ظرفیت قطب علمی ریاضیات مالی به‌منظور انجام تحقیقات، پژوهش‌ها و اجرای استراتژی‌های مرتبط با فرابورس، ارتقای سطح تعاملات علمی و پژوهشی میان طرفین و پیوند میان توانمندی‌های علمی و عملی به‌منظور دستیابی به برنامه‌ای راهبردی و منطبق با دانش تخصصی بازار سرمایه از جمله مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه است.

تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه میان فرابورس ایران و دانشگاه علامه طباطبائی با در نظر گرفتن ظرفیت قطب علمی ریاضیات مالی به منظور انجام تحقیقات، پژوهش‌ها و اجرای استراتژی‌های مرتبط با فرابورس ایران به امضا رسید.

استفاده از نیروی متخصص جوان و دانشگاهی در بازار سرمایه را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این تفاهم نامه است به گونه ای که جوانان متعهد و متخصصی که با کوله‌باری از دانش و تخصص به بازار سرمایه وارد می‌شوند، می‌توانند گام‌های موثری در مسیر اعتلا و ارتقای آن بردارند.

همچنین این تفاهم‌نامه می‌تواند پل میان جامعه علمی و بازار سرمایه را محکم‌تر کند و فرابورس ایران با استفاده از قطب علمی ریاضیات مالی میزبان نوآوری‌ها و ابتکارات جوانانی است که با تلاش و انگیزه می‌خواهند زنجیره توسعه بازار سرمایه کشور را تکمیل کنند.

مهمترین مفاد این به شرح زیر است: بهره‌گیری از ظرفیت قطب علمی ریاضیات مالی به‌منظور انجام تحقیقات، پژوهش‌ها و اجرای استراتژی‌های مرتبط با فرابورس، ارتقای سطح تعاملات علمی و پژوهشی میان طرفین و پیوند میان توانمندی‌های علمی و عملی به‌منظور دستیابی به برنامه‌ای راهبردی و منطبق با دانش تخصصی بازار سرمایه از جمله مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه است.

نظر به اینکه بازار سرمایه یک بازار حرفه‌ای است که ریاضیات مالی و تکنیک‌های مالی علاوه بر تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال به غنای هرچه بیشتر تحلیل‌های این بازار کمک می‌کند.

علاوه بر این در حوزه بازار بدهی و صکوک بحث ریاضیات مالی بسیار پررنگ است و در همین راستا دانشی که به کمک فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در بازار سرمایه تجهیز شده بسیار مفید بوده که توسط قطب علمی ریاضیات مالی ارایه می گردد.