• برای مشاهده فهرست کتاب اینجا کلیک کنید.
  • برای مشاهده داده ها و کدهای MATLAB  و سفارش خرید کتاب اینجا کلیک کنید.

مدل، نمایش ساده­‌سازی شده پدیده‌­های واقعی با استفاده از ابزارهای مختلف (از شکل، نمودار و ماکت گرفته تا روابط کمی) است. در این بین، روش­‌های کمی ابزار اصلی مدل­‌سازی در مالی است. بر همین اساس آنچه در این کتاب نیز بدان پرداخته شده است، مدل‌سازی متغیرهای مالی با استفاده از فنون کمی است.

در این راستا در کتاب پیش روی، با بخش­‌بندی این مدل­ها به سه بخش کلی شامل مدل‌­های مربوط به سهام (و پرتفوی)، مدل­‌های خاص اوراق بهادار با درآمد ثابت (با مفروض دانستن حالات مختلف برای نرخ سود) و در نهایت مدل­‌هایی برای اوراق مشتقه، به تشریح و استخراج مدل­‌های خاص هر یک از این گروه­‌ها با ، با داده­‌های واقعی(عمدتاً MATLAB روش‌­های کمی و معادلات ریاضی پرداخته و در هر بخش مدل­‌های مربوطه با استفاده از برنامه‌­نویسی در نرم­‌افزار داده­‌های واقعی بازار سرمایه ایران)، اجرا شده است.

علاوه بر بخش­‌های ذکر شده، در چهار قسمت مجزا مروری اجمالی بر مهمترین مطالب در حوزه ریاضیات معمولی، احتمالات، ریاضیات تصادفی و همچنین برنامه نویسی در MATLAB ارائه شده است.  

 لازم به ذکر است که این کتاب می‌تواند در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری رشته مالی و در درس مدل‌­سازی مالی مورد استفاده قرار گرفته یا توسط خوانندگان علاقه‌­مند در این حوزه و فعالین بازارهای مالی مطالعه شود.

Shopping Basket