• برای مشاهده فهرست مطالب اینجا کلیک کنید
  • برای سفارش کتاب اینجا کلیک کنید.

مطالب و سرفصل دروس كتاب براساس سرفصل­‌هاي جدید مصوب شوراي عالي برنامه‌ريزي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري براي رشته‌هاي علوم و فني و مهندسي تدوين شده است. همچنين محتواي آن به عنوان يك مرجع مفيد براي مهندسين و محققيني كه به روش­‌هاي عددي براي حل مسايل گوناگون نياز دارند، سودمند مي‌باشد.

شایان ذکر است که برخی مطالب مفید جهت تکمیل اطلاعات خوانندگان علاقمند به موضوع­‌های پژوهشی و تحقیقاتی، در این کتاب گنجانده شده، که با واژه‌­ی «اختیاری» متمایز شده‌­اند.

هدف عمده­‌ی مؤلفين در تدوين كتاب، ارایه­‌ی روش­‌هاي عددي متداول براي حل دسته‌اي از مسايل رياضي است، كه در علوم مهندسي كاربرد فراواني داشته و حل آنها به كمك روش­‌هاي تحليلي پرهزينه، سخت يا امكان­پذير نيست.

در اين كتاب ايده‌هاي جديدي ارایه گردیده كه از مقالات علمي منتشر شده در مجلات معتبر استخراج و در ضمن در كتاب‌هاي آناليز عددي و محاسبات عددي كمتر به چشم مي‌آيند. همچنين بحث خطا كه در اين كتاب تشريح شده است، براساس رايانه‌هاي جديد و قوانين جديد ذخيره در حافظه‌هاي رايانه بيان شده و بر اين اساس كليه‌ي محاسبات مربوطه انجام گرفته است.

از ويژگي‌هاي مهم ديگر مي‌توان به بحث خطاي روش‌هاي عددي و احراز شرايط استفاده از آن روش در به ­دست آوردن جواب تقريبي مسئله اشاره نمود.

Shopping Basket